cezaevinde bayram görüşmeleri



kaldırıma oturduğumda mahalleyle tekrar buluşuyorum
köpekler ve kediler yavaşça yanımıza çöküyor
dinlemeye başlıyorlar hikayeyi.
bileklerimden soğuk hava giriyor ama duyduklarımdan hissedemiyorum bedenimi

bir kız çocuğu oluyorum on dört yaşında
büyüyen karnımı bir banyo odasında bırakıyorum
tesadüfen var olan bir cam
bir cinayete azmettiriyor
kendimi hep kaçmak istediğim yerden kurtulmuşken buluyorum
yoldaşım yok
ilacımı vermiyorlar bana

bir kız çocuğu büyütüyorum, ölü,
elleri ve ayakları ve dünyaya yeni açtığı gözleri
bir kamyonun adi plastiğinde ezilmiş
camdan bakmaya boyum yetmiyor
tek duyduğum bir ezilme sesi.


bir genç kız oluyorum anadoluda.
kitap okumayı bildiğim zamanlardan
aileme mektup yazıyorum
dayak sahneleri betimliyorum
sevgi dileniyorum
annemin beni doğuruşuna şahidim
biri ise ölmemi istiyor
canım yandığında da ağlıyor yine.
bir ruh hastasının azmettiricisiyim intihara
büyüdükçe cinayetlerim çoğalıyor
adım güzel, ben yaşayayım, bırak diyorum

yaşlı bir kadın oluyorum tarlabaşında
dünyanın en eski mesleğine çarşaf seriyorum
kirlileri yoldaşım yıkıyor
böyle bu tekneyi döndürüyoruz
siyah çöp poşetleri, yaşlı çirkin erkeklerin dölleriyle dolmuş
her akşam sekizde çöp kamyonuna yetişiyorum
bu akşam diyorum,beni de alın kamyona


kitabı ezbere bilmeyen bir insan oluyorum bu ülkede
sırf bu yüzden hapis yatıyorum
yanımda çocuklar ve kadınlar
benim suçum kadın olmak mıydı yok fakir olmak mı,
cevap bulamıyorum
diğeri soruyor
benim suçum roman olmak mıydı kadın olmak mı,
benim ki kürt olmak mıydı
benim suçum alevi olmak mıydı
sadece çirkin olmak mıydı


ne olacak bütün bunlar
                bütün bunlar
ne olacak


beni annem doğurdu, sen öldürmek istedin.



20.05.2020

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

bir çiçek kanıyor

rastlantı ve kaos 2006

yeni çaycımız harika usta