unutma beni çiçeği

iki taraf mı var yoksa üç mü,
yoksa herkesin içinde başka bir taraf mı?
içimde insan yok, sizin var mı?
kavazonuzu kırdılar mı?
soru işaretim çok, mutluyum
bu yaşıyorum demek

siz hiç ölmek istemediniz, yaşamanın kıymetini nereden bileceksiniz.
hep dışladığımdan mı
alenen suç
isyan müziği
benim sadece içimde isyan var.
  doğduğum yeri seçmedim ama dilime muhtacım
benim yanımda olan bir o.
kimse anlamasa, kendi kendime ana dilimde yine ben.
mağara duvarlarına çiziyorum- türkçe
isyanım türkçe,
göz yaşlarım benim dilimde.
bilge.

ölenin öldüğünü anlamak için, intiharınız mı gerekli
gözünüz kör diyelim
nefes sesi yok bu kadının,
adamın kalbi atmıyor
hissetmiyor musun?
nasıl anlaşılmaz?
ya siz insan değilsiniz, ya bir yerde ölenler.

çok soru işareti
ya da ben on yediyim
bugün kabul ediyorum biraz büyüdüm
sırt çantamla ve kendimle geziyor bulduğum her şehre dışkılıyorum
tejo nehrine işiyorum
endülüse kusuyorum
douro'da arkamda beş yüz insan var
ben göz yaşlarımı akıtıyorum
ispanyadan okyanusa varıyorum nehirle beraber
üzgün bir müzik
arada duyduğum türkçe sesler karşıladı tam da burada.
merhaba!
merhaba- dedim

küçük bir gülümseme,  heyecanıma karşılık
bakın bu benim anamın dili!
ifadesi yok
babam açmaz telefonunu
ve ben yirmiüç yaşındayım hala bundan bahsediyorum
evet!
çünkü biliyorum yaralarımı
hala kanayan yerlerimi görüyorum
baskılamalı mıyım yoksa deşmeli miyim, bilmiyorum
seval demişti, konuşunca anlıyorsun ve geçiyor
konuşuyorum
çünkü içimden benden bir kaç parça daha var
altım ve üstüm
ulaşabiliğim yerlerim değil, isyan ediyorum!
isyan duyulur
isyan duyulmak için var

ben sadece bilmiyorum tedaviyi
teşhis basit değildi
ve belki gücüm kalmadı iyi etmeye
belki bağırıyorum
iyi değilim!
kanıyorum!

belki bu bir yardım çağrısı
bir seneme, ömürlük yardım çağrısı koyuyorum
öğrendim, benden başka varlığın bir manası yok


anneme söyleyemedim
içime almazsam olmuyor
içim bomboş
eski bir saray tavanları dökülüyor
sanki baksak buraya, temizlesek
her yer çok güzel olacakmış gibi.

siktiri boktan tavsiyeler,
sağlıklı ve sağlıksız ilişkiler
sanki kaç ip kesmemişim kökünden
kaç insana omuzlarım çökük, cevap vermemişim

denemişim
belki böyle büyüdüm
ve bir kapı çalış

bunların artık bitmesi gerekmez mi
devam ettiren ben miyim
yaşayan benim
ne gerekli

tuz sabun un
beyaz bir elbise
alkol ve ilaç
salak uzun saçlı bir çocuk
ve genlerim
büyüten nine
ağlatan adam
dövülen kadın ve kemer ordusu
tükürük!
tükürük ve deniz.
çalınan biber gazım.
savunmasızlığım.
güzel adam.
üç seçeneğim. kimisinin sekiz.
görüyor musun peki?


-

belki de kaybettim
ya da hiç öyle bir şey olmadı
ben yazıyor yazıyor çiziyorum
komedi filminde bile ağlarım ben.
dramatik bi senaryo oldu, teşekkürler kendim
ve kolumu öptüğüm ergenliğim.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

bir çiçek kanıyor

rastlantı ve kaos 2006

yeni çaycımız harika usta