ikiyüz lira




gidiyorum
tam giderken yolumu kesenler
kanıyorum,

yanılıyorum.
küçüğüm, hakkımdır.

üzülüyorum,
boyum kısa
su veriyorlar

büyüyorum.
dallarıma tutunanlar koparıyor,
kollarımı.
bir halatım yok yokluğa ermek için

gidiyorum
tam giderken bir ikiyüz lira

ve bu ikiyüz liranın şiiri
tanımadığım kadınların isyanı
biri verirken
diğeri almaya niyetli

bu iki yüz lira,
ve sanatıma bedel
benim iki aylık uykuma bedel

sunay da öyle,
büyümüş
burnu daha yamuk
saçları yaşlandıkça gençleşir

uykum
geliyor
ben
gidiyorum



içim sığmıyor
vakumluyorum
nereye koysam
al,eline yakışır

sen yalancısın


birileri yarı yolda
ben hiç yürümemiştim
ya da yol, henüz yüklenmedi

birilerinden kaçıp,
kendime geliyorum
daha korkunç
ikiyüz lira veriyorum
sütyenime sığmıyor

üstü kalsın
üstüm
de

sen göreceksin ben sana neler yapardım


keşke ellerim ve ayaklarıma masaj yapan biri,
olsaydı
ve bu bir ismail şarkısı değil
kızın dövülme şarkısı olsaydı


param cebimde kalsaydı
ben evde

ikisi de olmadı
aklım da nerede
,
bilmiyorum.


saçları sarı bir kadın
tecavüz hikayesi anlatırken
ağlamaktan kahrolmuş kız
ve onun peşinden sürüklenen aylar
ona güneşi vermiş
güneşi sarı değilmiş


haziran geliyor
ikiyüz lira vereyim
haziranda güneş geç doğuyor


ikiyüz lira
susayım,

yuro beş lira
ben torres vedras
sen batman


kadınlar
bir tek senin şiirine girmez,
benim de beynime.

kadınlar
ve kadın olduklarını bilmemelerinden gelen
sinirleri

hayvanlıkları

kadınlar,
ve insan olmayışları,

ikiyüzlülükleri, dedikoduları, yabancı samimilikleri,
konuşurken flörtleşmeleri, kendi olma konusunda sıkıntıları

kadınlar
varolamamaları

kadınlar
kadına şiddete karşı çıkıp
insan dövmeleri,

kadınlar
konuşarak halledenleri en masum, susanları katil, bağıranları katil,
kadınlar,
bağırmayanları yok,

kadınlar
iki yüz lira edenler,
kadınlar,
hayatında hiç ikiyüz lira görmemişler.


yanılıyorum
susuyorum
küçüğüm
hakkımdır

ve hak hukuk değil
ve hak
ve allah
ve sözleşmeler
ve kaporalar
ve sende yanan sadece param değil

cinsiyetsiz varoluyorum


ve her şeyi sizin kadar
biraz
büyütüyorum.


sonra onları vakumlayıp şiire koyuyorum


onun adı
iki yüz lira

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

bir çiçek kanıyor

rastlantı ve kaos 2006

yeni çaycımız harika usta